Personal Log Book

Saturday, July 08, 2006

In 1990, IU-HAC had about four trips - Gunung Nuang, Gunung Tahan, Merakit Sungai Pahang and Farewell Camping for Seniors at Lumut Perak. Now, let me show you the photos for the Merakit trip and the Farewell camping trip.
Ekspedisi Merakit Sungai Pahang ni adalah projek aku yang pertama lepas masuk IU-HAC. Kita merakit kat Sungai Pahang, drpd Kampung (lupa lak...) sampai ke Temerloh. Ade le dekat 4 hari 3 malam dok atas rakit.
Ni le gambar rakit kita orang....macam kapal bawak refugee Vietnam; Hai Hong.
Ni gambar group photo...dah sampai tapi some gelap sebab dok bawah matahari for 4 days.

Gambar bawah ni pulak masa farewell camping kat Lumut. It is a tradition for IU-HAC to organise a simple camping for Seniors yang pergi US. Kat Lumut, kita camping for a weekend. Tapi siap kita orang bole pi canoeing to Pangkor from Lumut. Masa tu ramai pancit...tapi kalau tak mengayuh...tak sampai Lumut balik....so ramai pengsan malam tu.
Ni gambar mamat + minah yang berani nak cross Selat Lumut to go to Pulau Pangkor.
The seniors that we bid farewell (yang lain busy....)

Ni gambar sebelum balik...as usual...ramai.

Nanti aku masukkan gambar trip in 1991. Lagi canggih beb....Gunung Tahan, Tasik Chini, Pulau Kapas, Farewell Nuang Trip. Banyak betul adventure aku...kat IU-HAC.

2 Comments:

Blogger dicky said...

aku pun banyak gak trip gunung aku.. cuma aku tak bawak gambar jer datang korea ni ha.. anyway, aku cuba bubuh cari gambar tahan aku.. tapi dalam byk2 gunung, yang paling best aku penah naik ialah gunung yong belar.. its the most toughest gunung yg available kat semenanjung. since lepas dua hari je dah takde air yg available.. badan aku yg keding ni, bawak naik 5 liter air ha.. berat air sama beras sam tepung sama ayam, masyallah, nak patah tulang empat kerat aku ni ha.. nnt aku citer dalam blog aku...

7:49 AM  
Blogger mohd fauzi said...

cite le....nak gal alu dgr....kita org tak le se"adventure" kau. tapi junior aku...mcm kau kut....soma gunung sapu...siap ada tally lagi

8:12 AM  

Post a Comment

<< Home